sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Lampi



En oo ennen käynyt tuolla lammella mutta nyt aikani kuluks kävin siellä kävelemässä. Lampi on Kauhavan rajalla ja tämän nykyisin omistamani tilan maat on ennen ollu tohon asti, eli lampi on kuulunut tälle talolle. Nykyään tähän taloon kuuluneita maita mulla ei oo omistuksessa muutakuin pihan nurmialue. Harmittaa ettei tilaan ennen kuuluneita maita saannut kaupahetkellä enään lisähintaankaan. Tai ois järveen rajaantuneen suikaleen saanut ostaakkin mutta se oli mun talous tilanteelle niin kolokon kallis.. Ja lisäksi silloin kuvittelin että mulla on kyseiselle kohtaa järven rannasta käyttöoikeus jolloin esim. veneelle ois hyvin paikan saanut. Tai kyllä siihen käyttöoikeus oikeasti ois vieläkin mutta asiaa ei missään kirjallisena lue niin rannan käyttöoikeus on päässyt liukumaan käsistäni. Kirjallisesti papereissa lukee että mulla on kuvan lampeen vesioikeus, mutta eipä siitä iloa oo kun rantaan ei oo ollenkaan ees käyttöoikeutta. Tai voi sekin jostain kohtaa vaikka olla kun kiinteistörekisteriotteessa lukee että mulla on käyttöoikeus mm. sorapalstaan, hiekkepaikalle 0,474 ha, rapamaalle 2 ha ja Lappajärven vesialueeseen+ 0,005ha vesijättömaata.. En tosiaan tiedä minne kohtaa mulla ois oikea lupa mennä vaikka soraa ottamaan, mutta eipä noilla käyttöoikeksilla mulle tietenkään ois juuri oikeaa merkitystäkään. Mutta oishan se mukavaa tietää minne sais virallisesti mennä vaikka rapamaata hakemaan.:)



Ei kommentteja: