lauantai 2. kesäkuuta 2012

Sataa

 Jos ei satais niin menisin enemmän kiertelemään tonne vanhan linnotuksen ja sataman alueelle. Mutta nyt sataa..
Aiemmin joskus oonkin päättänyt että minnekkään muutamankaan sadan kilometrin päässä olevaan outoon paikkaan ei kannata mennä yhdeks yöks vaan vähintään kaheks. Oudossa paikassa se alkututustuminen vie hetken ja oudossa paikassa tulee alkuun haahuiltua missä sattuu. Tänään jo saisin kaupungilla + ympäristössä kierreltyä jo paljon rauhallisemmin mielin kun paikasta ees jotain tietää. Se eilinen tuolla vähäisehkö kierteleminen meni mm. sen takia aika penkin alle kun olin hyvin väsynyt enkä saannut ees päikkäreitä otetuks.. Alkusaapuminen tänne ei oikeen mairittelevaa kuvaa kaupungista antanut. Mielikuva paikasta kuitenkin muuttui huomattavasti positiivisemmaks  pikkasen kiertelyn jälkeen. Ja tää hotelli. Tämä saa kyllä paljon plussapisteitä. Aamiainenkin täällä oli todella hyvää. Mm. lähes ainahan hotelleissa on aamiaisella keitettyjä kananmunia mutta harvassa paikassa eri kypsyysasteita. Tai onhan monessa eri kypsyisiä mutta ne on enemmän niitä vahinkoja ja täällä kuitenkin korissa luki selvästi keittoajat. Aamiainen +++.
Kohta pitää huoneen luovuttaa mutta nyt oisin tänne mielelläni jäänyt toisekskin päivää mutta eipä henno toista yötä maksaa.
Luultavasti kotopuolessa kirjoittelen jotain tästä lisää.
Tänne tulo ei ollu jotenkin mukavaa mutta nyt täältä poislähtö on jotenkin vielä haikiampaa...
................

Jooh... Nyt oon takasin täällä S.joella. Kirsi soitti mulle alkupuolesta matkaa ja hälle kerroin että ois ollut mukava jäädä toisekski yöks mutta että tuun kun lupasin huomisesta eteenpäin muutaman päivän hänen koiriaan kattoa, hällä kun on muutamana päivänä menoja. Kirsi tuumas että jäädä vaan sillä pärjäähän koirat hyvin yksinkin muutamia tunteja ja sanoi että eipä se toinen hot.yö niin kallis oiskaan.. Eli oisin voinnut silloin hyvin pyörähyttää takaisin kun olin vasta parikymmentä kilometriä ajellut. En tosiaan kääntynnyt enkä kummemmin ees aatellu asiaa ennen kuin Jyväskylän huitamilla. Silloi kun asiaa oikeesti rupesin aatteleen niin oli liki etten pyöräyttänny siel parinsadan km:n pääs takasin... Tykkäsin siis oikeasti L.rannasta vaikkei siellä ketään tutua ees näkynytkään. Paikallisessa Ilonassa kävin illalla pyörähtämässä ja siellä ei ole ollut kuulemma muutaman paikallisen mukaan ikinä perjantainakaan niin vähän väkeä. Tyypillistä mun tuuria. Mutta hyvin todennäköisesti meen L.rantaan joskus ehkä uudestaan ja oon silloin sen pariyötä...

No hyviä puolia mulle että sieltä lähdin.... Miettimistä... Täällä ei sada, ainakaan jus tällähetkellä... Eilinen stressistä johtuva naamani kutiseminen on vähentynnyt... Varmaan se ois kyllä sielläkin vähennyt mutta lasketaan se nyt kumminkin.. Huomenna aamulla lähtö sieltä ei vituta kun se on jo tapahtunut..
Siinäpä niitä.
Sekoituin siellä ilmeisesti aika hyvin joukkoon... Siellähän on aika paljon Venäläisiä ja pariin otteeseen mulle tuli Venäläinen mies puhuun Venäjää. Kumpikin vähän osas sitte Suomea ja ainakin ymmärtääkseni kumpikin oli luullut mua aluks Venäläiseks. Itseasiassa tavattoman kohteliaita oli ainakin ne Venäläiset jotka olivat samassa hotellissa, siinämielessä siis mua saa Venäläiseks luullakkin.





Ei kommentteja: