keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Kipuja, pelkoja, väsymystä, tylsää, jännittävää ja joskus mukavaa..

En oo aikoihin tänne kirjoittannut ja oon joskus aajatellut etten varmaan enää kirjoitakkaan.. Kirjoitan kuitenkin kun nyt ei tunnu järkevältä oikeen mitään suurempaa tehdä.
Nyt olo on ollu muutamia päiviä hyvin väsynyt ja kipuja taas siellätäällä.. Kipuina  mulle ajoittaista tyypillistä jokapuolen kolotusta/ nivelkipuja, käveltäessä ajoittainen jalkapöytien kipu, vasen olkanivel kipeä kättä nostettaessa ja ihan uutena asiana lähipäivinä hetkittäin viiltävänä tuntunut kipu oikealla alavatsassa/ jalan taitekohdassa.. Pelkojahan tyypillisesti on tuosta viimeisestäkin tullut että mikä mahdollisesti vaarallinen mulla siellä on ja milloin sen takia potkasen tyhjää jne.. Todennäköisesti se on kuitenkin vaan lihaksien kramppaantumista kun mun hermotukset ei oo ihan kunnossa.. Tähän ajoittaiseen kokovartalon kipuiluun/ nivelkipuihin vaikuttaa että lähiaikoina on tullut liikaa mulle yritettyä ja tarvittava levon määrä on jäänny pikkasen vähäiseks. Siihen levon määrään ei myöskään auttanut viimeloppuviikon kuutamo vaan tyypillisesti tähän vuodenaikaan kuutamolla mun yö nukkumiset jäi hyvin hataraks, ja päivisin ei kerennyt riittävästi nukkua-> kipuilua. Saattaapa kokonaisvaltaiseen kipuiluun vaikuttaa nää huonohkot syksyiset/ talviset säätkin..
Ja mukavaa, toki välillä on ollut mukavaakin. Mukavaa on välillä normaalistikkin mutta hiukan erilaisempia mukavia hetkiä ollut hirvimetsällä muutamana päivänä mitä jahdissa olen tänäsyksynä käynnyt. Enimmäkseenhän ne pyyntipäivinä on tylsää mutta on päivissä ollut mukana jännittäviä/ mukavia hetkiäkin. En kyllä hirveäkään päässy näkemään mutta kumminkin joskus ois voinnu hirvi kohdalle tulla.. Jännittävää/ mukavaa oli myös viime perjantaina kun käytiin pilkillä. En silloin lohta saanut mutta pari lohta oli kiinni ja kaksi kaveriani molemmat sai lohet. Jännittävyystekiänä eniten sillä reissulla oli jää, kyseinen järvi vielä paria päivää aiemmin lainehti. Käyntihetkellämme jäätä oli 4-6cm, enää ei luultavasti sitäkään. Kelluntapuku mulla oli silloin päällä, jäänaskalit kaulalla ja ei yhtään syvemmänveden päälle mentykkään, mutta tietynlaisen jännityksen jään paukkuminen käveltäessä loi..

Jää näytti rannalta katsoen tosi hyvältä...

Mää..

Kaverilla lohi kiinni.

Ei kommentteja: