maanantai 1. huhtikuuta 2013

Pääsiäinen

Pääsiäinen rupiaa olemaan ohi ja se ei erityisemmin mua haittaa sillä lähipäivinä oon ollut etupääs vaan kotosalla. Tai pe.- la. yön olin S.joella mutta muutoin täällä. Eilen kävin Rekouskarilla pyörähtäään pilkillä talven ekaa kertaa. Tai oikeammin kävin koitaan että pääsenkö tällä vähän retusella lonkalla jäällä käveleen,  matka sinne rapiat pari kilometria. Eli sinne pääsin mutta en yhtään syötävänkokoista kalaa saanut, en kyllä kauan ees yrittänny pilkkiä vaan keskityin paremminkin eväittän syöntiin ja komiaan ilmaan. Paljon oli muutakin väkeä jäällä. n.50 henk. tälläpuolen järveä.

Muutama päivä sitten kuulin että Synapsian edellisen käyntini kautta mulle tutusta henkilöstä, Janne Käyhköstä on ollut TV:ssä jakso Toistaiseksi tuntemattomasta syystä ohjelmassa, näkyy vielä Yle Areenalta. Jannellehan on myöskin ullut aivovamma liikennonnettomuuden kautta ja hyvimpä samantyyppisiä kokemuksia on hänellä kuin itselläni. Paitsi ettenhän ite oo ollut mikään huippujääkiekkoilija enkä ihan huipulla missään asiassa, mutta jonkinlaista menetystä määkin oon kolarin johdosta kokenut..

Mun lintulaudan alla oli aamulla ruuhkaa. Siinä oli 22 Harakkaa ja pari varista. Varikset lähti pois enne ko kuvaa kerkesin ottaa ja eihän tossa kaikki Harakatkaan näy. Pirun arkoja Harakat yleensä on ja semmoset lähtee yleensä pois kun ikkunan viereen menee, tuo kohtahan ei oo kuin pari metriä ikkunasta. Kumminkin kun niitä noin monta siinä yhtäaikaa on niin ikkunan viereen pääsee vähän suuremmallakin liikkeellä, ne ei niin tarkasti ulkopuolista liikettä huomaa kun aina joku viereinen Harakka liikkuu. Eipä nuo Harakat haittaa vaikka pikkulinnuillehan ruokintapaikka onkin, ainakin nuo putsaa nopeaan pois jos paikalle käy jotain ruoantähteitä viemässä.


Ei kommentteja: