sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Kotona

Äskön tulin kotia ja viimeyön olin Joensuussa.. Joensuussa kävin kun täällä oli taas vaihteeks aika tylsää jne.. Siellä mahdollisesta käymisestä oon tänne jotain joskus kirjoittannut kun se on ollut kohtuullisen kokoisista kaupungeista Suomessa ainut missä en oo aiemmin käynyt.
Perjantaina iltasella kun oli tylsää niin laitoin parille kaverille viestiä että lähtiskö sinne Joensuuhun. No ei lähtenny. Viestien jälkeen kuitenkin varasin itelleni Joensuusta huoneen yöks ja tuumasin että mennään sitten yksin, ja jos lauantaina aamusta lähtö oikeen ahistais niin huonevarauksen saa lauantainakin peruttua. La. aamusta heräsin ajoissa, sää oli komea ja ei muutoinkaa ollu mitään hyvää syytä miks oisin huoneen sieltä perunnut, lähin sitten aamupuolesta ajelemaan sinnepäin. Yli kuus tuntia taukoineen matkaan meni ja siellä en tehnyt muuta kuin iltapäivästä käveleskelin kaupungilla ja vähän tutustuin outoon paikkaan. Illalla sitten menin  käymään siellä yökerho Ilonassa. Notta nyt on suomen Ilonat tullu käytyä (L.ranta, Tre., Kuopio, S.joki). Tänää päivällä kun sieltä lähdin, ajelin kaupungilla eees taas ja katselin kaupunkia..
Eli tein taas saman virheen mistä oon tänne kirjoituksissa jo aiemminkin maininnut. Elikkä mun pitäis olla mulle aiemmin oudossa paikassa, joka on kohtuu kaukana, ainakin pari yötä että paikkaan kerkeäis paremmin tutustua..
Mielikuvakseni kuitenkin tällä lyhyellä reissulla paikasta jäi että kaupunkina Joensuu selkeä ja ihan ok. Ja ihmiset tuolla laitaa suomea on keskimäärin hieman sosiaalisempia mitä osittain me melko jurottavat pohjalaiset. Ainakin nyt siellä tuli useampia outoja henkilöitä mulle puhumaan niitä näitä..


 Hotellin hyvä respa.:) Hotellin normirespaan oli tullessani ovet kiinni ja menin kysymään samassa rakennuksessa olevasta pubista että minne mun pitää mennä/ ilmoittautua. Myyjä totes ettei minnekkään ja antoi mulle huoneen avaimen. Se on epäreilua laittaa respan palvelut tuollaiseen paikkaan kun tottahan "jouduin" sieltä Kilkennyn nautiskella.:)

Ei kommentteja: