perjantai 5. lokakuuta 2012

Sataa sataa ropisee..

Eilen illasta katoin säätiedotusta totesin ettei tänään tartte mitään ulkohommia tehdä, siloin päätin että meen tänään käymään taas Keskisellä. Ei mulla sieltä mitää oikeeta ostettavaakaan ollut, onneks. Sinne tänään menin ja ensin tyypillisesti söin. Sitte menin käteistä nostamaan ja saldoa kattoessa pääsikin melkeen itku/ nauru, sain todeta ettei mun tosiaan mitään kallista tarttekkaan ostaa. Siellä oli vähemmän rahaa mitä äkkiseltään muistin. Kyllähän määrä oli ihan oikea kun olin mm. neljännesvuoden sähkölaskun, pihan sepelit , auton öljynvaihdon maksanut ja lainan lyhennys meni eilen.. En heti hokannut että se lyhennys on jo mennyt ja siitä hämmästystä.
En tavarapuolelle mennessäni ottanun mukaan ees ostoskoria etten paljon turhaa kamaa haalis, itelleni annoin luvan ostaa yhen max. muutaman kympin tavaran + toki jotain pientä jos kohdalle akuuttia osuu. Aattelin että voisin kerrankin farkkuja katella sillä en oo semmosia ostanut vuoteen, onhan mulla kyllä useampiakin farkkuja mutta kun nekin on lähes kaikki pikkasen suuria kun vuos sitten vähän kutistuin. Kauan kaupas oikeankokoisia farkkuja kahtelin ja sitten yhdet sovitin. Heti ekat housut oli täsmälleen oikean kokoiset mutta.. Kun katoin itteäni pitemmän aikaa sovituskopin peilistä aloin väkisin ääneen nauraa. H....tti, mun töppöjalkaisuus/ rimppakinttuisuus korostui oikein mukavan tuntuisilla housuilla senverran ettei mun tarttennu niitä ostaa.:)
Sen jälkeen jotain puolijärkeviä juttuja hiukan kahteli ja oli lähellä etten päässyt pois ostamatta mitään. Jäin kuitenkin tarkemmin kahteleen kameran kolmitukijalkaa ja semmosen sitten ostin. Ei tuki kallis ollut ja oli se kympin halvempikin mitä jossain liikkeessä S.joella samanlainen katsomani..
-->Ruokapuoli, ok...

Rapiat vuosi sitten kun olin allapäin tänne pohdiskelin ettei raha tuo oikeaa onnea, sillon mulla oli käyttörahaa pikkasen paremmin kun en tänne ostannut esim. sepeliläjiä jne.. Olin ehdottoman väärässä..:) En oikeesti, tai oishan se toki pirun mukavaa jos rahaa ois tosi paljon että vois ostaa uusia autoja jne.. Tilanne jolloin ei rahan takia voi mitään tehdä on toki todella ikävä mielelle mutta mulla on nyt rahan kannalta mielelle aika kohtuullinen tilanne. Tavalaan rahan kannalta pärjää mutta kuitenkin kaiken suuremman ostamisen joutuu aika tarkasti miettiä. Tästä tulee sopivasti miettimistä ja rahan puute monesti rajaa typeriä tekoja kokonaan pois. Esim. rapiat pari viikkoa sitten aattelin että ehkä voisin tänä viikonloppuna mennä yöks jonnekkin oudompaan kaupunkiin, YleX:n risteilylle tms. En mennyt, täällä oon kun rahallisuus on rajallinen. Oikeammin se lähtö minnekkään jäi suunnittelematta kun oon lähiaikoina aika paljon pihahommia tehnyt, en siis oo ajatellutkaan. Kattoa loppukuusta jos rahaa silloin on yhtään niin vois vaikka jonnekkin mennä, jos huvittaa..
Hmmh, keväällähän mulla oli rahatilanne autojen takia itseasiassa miinuksen puolella mutta se aika oli mielenkanalta hyvää. Hyvä mieli jotenkin näkyi läpi ja silloin minulle tulivat tuntemattomat puhelemaan aika usein. Se oli tänne kirjoitusteni ajalta mielelleni toisiks parasta aikaa, parasta on nyt.:)


Ei kommentteja: