maanantai 3. syyskuuta 2012

Violettina

Nyt mun silmäkulma on huomattavasti eilistä tummemman violetti. Se on oikeen kauniin värinen, ainakin tonväristä luomiväriäkin on. Naisethan väriä silmäkulmaan kyllä yleensä laittaa mutta mulla on vain toinen kulma violetti että se sallittakoon.:) Sellainenkin hyvä puoli siitä pikku isusta oli kun mulla on elohiiri lähiaikoina nypyttännyt usein tuollapuolen mutta ei oo nypytellyt kaatumisen jälkeen, hiirulainen on säikähtännyt hetkeks pois..
Aamustahan mulla oli lääkärinaika täällä mulla ajoittain olleesta vetämättömästä/ kauttaaltaan kivuliaasta olosta. Niin kuin ennenkin lääkärillä mulla ei enää ollut sellainen olo, eihän mulla ole juuri koskaan ihan normaali olo mutta nyt kuitenkin jo ihan kohtuullinen. Kirjoitinkin lapulle oireet ylös silloin kun oli pahaa tilannetta päällä kun en oo aiemmin muistannu jokaista oiretta lääkärissä välttämättä sanoa. Vissiin punkin pureman aiheuttama borrelioosi tuo mukanaan juuri samat oireet mitä olin lapulle luetellut, eli käyn lähiaikoina verikokeissa ja mm. ne borrelioosin vasta-aine määrät katotaan. Vuosia sitten kun mulla oli ekaa kertaa vastaavanlainen paha pätkä, multa katottiin se borrelioosi systeemi. En ihan viimosenpäälle luota niihin testeihin kun testitulokset kattoi silloin siivooja joka tuumas että kai nää normaalit on.. Toki muitakin mahdollisia suljetaan nyt pois verikokeissa mutta oireeni ei vissiin passaa oikeen muuhun kuin siihen borrelioosiin. Eli todennäköisesti sitäkään ei oo ja sama tuomio tulee mitä ennenkin asiasta, kaikki johtuu mun av:stä.. Ihan hyvähän se tulos ois ettei muuta tautia ois mutta ois mukavaa jos pahaan tilanteeseen sais ees jotain toimivia lääkkeitä.
Tällä viikolla mulla on aika paljon toimintaa, hyvä etten nyt ihan nuupallani oo. Aamusta oli se lääkäri ja sen perään nostatettiin autokatoksen aihio kivijaloille isännän kans. Huomenna Kirsi tuo autonsa tänne korjaamolle ja vien hänet aamulla Alajärvelle töihin ja haen töiden päätteessä. Isäntä tulee tänne ja tehdään autokatokseen pikku jatko. Ke aamusta käyn kylällä labrakokeissa ja päivällä mulla on fysioterapia S.joella. Torstaina mulla on neuron aika S.joella. Perjantaina ei kai oo mitään erikoista mutta silloin käyn ehkä metsällä jos ei sada. Nurtsikin pitäis jossain vaiheessa leikata ja pikkasen siivotakkin sais...

..................................................

Huono kuva mutta kyllä siitä kuitenkin näkee että taivaalla revontulia on. Kävin tosiaan joku aika sitte pihalla ja katoin että taivaalla näkyi pikkasen revontulia vaikka olikin vielä kohtuu vaaleaa. Hetken päästä menin takaisin pihalle kameran kanssa ja aattelin että koitan kuvata nittä. No pöf, ei siellä enää juurikaan ees näkynny tulia. Oikeen kun tarkoin kahto niin tavallaan näki että tuolla niitä pikkasen ois. Koitin sitte kameraan oikeein pitkän valotusajan laittaa, otin autosta tukea, koitin pitää kameran rauhassa ja otin kuvan. Kuvasta tosiaan näkyy selvästi silmillänähtyyn verrattuna revontulet, kuitenkin kuva on myös hyvin epäterävä vaikka kamera muka pysyikin rauhassa. Toi on jotain yli kymmenen sekunnin valotusajalla ja niinkin pitkää valotusaikaa käyttäess kamera pitäis ehdottomasti olla tukevalla jalustalla. Eli johtopäätös tosta, taian joskus semmosen kolmijalkaisen jalustan hommata, taidan koittaa joskus revontulia jalustalta kuvata kun niitä oikeasti näkyy.

Ei kommentteja: