torstai 2. elokuuta 2012

Hmmph..

Eilen aattelin että tänään tulee mukava päivä missä on normiin pikkasen vaihtelua, kumminkaan nyt ei oo oikeen pähiä mieli.. Johtuu ehkä aika pitkälle säästä, sateinen ja tasasen harmaa.
Kävin Seinäjoelle ja matkat meni ihan hyvin eikä kumpaankaan suuntaa tarttennu kuin kerran topata lonkkaa liikuttelemaan. Neur.psyk mulla seinäjoella oli ja edellisen kerran oon siellä käynyt pari kuukautta sitte. Eihän siellä tietenkään mitään erityisempiä nykyisin oo mutta käyn siellä kun mulla on sinne vakuutusyhtiön maksusitoumus. On se mukavaa kun saa joskus käydä jollekkin henkilölle purkamassa kaikki oikeat tunteensa/mielialansa ja voi olettaa että hän ei niitä eteenpäin levittele. Lisäksi myös vaikuttaa siltä että hän kaiken liiba laabani kuuntelee. Tommosesta ei ois mitään haittaa täysin terveillekkään ihmisille, ainakin useasti sieltä lähtiessään on itsellä parempi mieli. Tänään ei kyllä ollu poistullessa mitään eroa mielialassa sinne menoni hetkeen. Hän ei kerennyt montakaan sanaa sanoa, kun mulle tyypillisesti pitkänkaavan kautta selitin kaiken mitä on parin kuukauden aikana tapahtunut. Ei käynnistä mitään haittaakaan ollu kun sen johdosta en tehnyt iltapäivästä täällä mitään fyysistä hommaa minkä johdosta oisin voinnut särkee taas lonkkaani lisää. Vuosi sitten siellä käynneistäni oli mulle oikeesti merkittävästi hyötyä kun olin tosiaan masentunut eikä mikään elämässä tuntunut olevan varmaa.. Eihän nykyäänkä oo mikään varmaa mutta enpä oo monesti masentunnut..

Partturiin Nurmoon Prismaan eilen varasin ajan vaikka paikkahan on semmonen ettei sinne tartte aikaa varata jos suittaa hetken ootella. Varasin ajan koska joskus mulle on siellä sattunnut leikkauksia että on tehnyt mieli pitää pipoa päässä kesällä, varaamallahan saa tietyn leikkaajan. Useimmat siellä on leikannut ihan hyvin mutta kun en muistanut kun sen yhden nimen niin varasin sille. Menin paikalle mulle tyypillisesti pikkasen ennen mun aikaa ja jonossa ei ois ollut ketään että ois siis päässyt leikattavaks heti, menin kumminki istumaan ja oottelin mun leikkausta. Vartti sen jälkeen kun mun ajan ois pitännyt olla kävin tiskiltä kysymässä että oliko mun aika nyt. No oli se, menin sitten takasin istumaan ja oottelemaan. Rapiat vartin vielä oottelin ja menin sitten tiskille sanomaan että tulkaa nyt joku leikkaamaan mun pää kun mun neuron aika läheni. Sain sitten heti leikkaajan ja ihan hyvin sekin leikkasi, ja kerkesin sinne neurolle..
Aamupäivästä ennen S.joelle lähtööni tein saunaan alempaa laudeosaa. Ylälauteenhan tein osittain ennen lonkkani poksahdusta mutta sitten senkin loppuuntekeminen jäi. Viimeviikolla kun pikkasen pystyi liikkumaan tein ylälauteen loppuun, siirsin kiukaan ja laatoitin palan kiukaan taustaa. Joo, kyllä on lauteissakin kauan menny mutta on ne ainakin pikkasen erillaiset lauteet mitä muualla... Yälateet on luultavasti n.150v. sitten kaadetuista puista kirveellä veistettyjä hirsiä. Alempi laudeosa jota tännään askartelin on myös purkutavarasta, taso-osa on muutaman kymmenen vuotta vanhaa helmipontti paneelia ja jalat sitä vanhaa halkisahattua hirttä.
Ja ei meinannu onnistua, siis se lauteiden alaosa. Sopivanmittasia ruuveja ei alalaudetta tehdessäni löytynyt ja jouduin käyttämään nauloja. Naulaaminen mulla ei oo kunnolla tällin yhteydessä tulleen halvaantumisen johdosta onnistunut, eikä se hyvin onnistu vieläkään.. Piiloonhan naulauskohdat enimäkseen jää ettei senpuoleen väliä mutta ko mulla naulaaminen on niiin hidasta. Ainakin samanverran mitä onnistuneita naulauksia oli, tuli niitä missä naula meni mutkalle sivuosuman takia ja naulan joutui nykiä pois..

Huomisen päivän ohjelma:
Laitan siihen laudeosaan muutaman ruuvin, joita tänään ostin kun ei mulla naulaus kunnolla onnistu. Tuon homman onnistumattomuus on muuten aika masentavaa kun oon kuitenkin ennen muutamia satoja/ tuhansia nauloja töissä naputellut..
Raahaan laudeosan saunaan, tyhjennän saunan romusta, laitan kiuaskivet kiukaaseen, laitan kiukaan päälle ja meen saunaan!! Toissakesänä viimeks oon täällä saunassa käynyt, on tuo höyrykaappikin ihan hyvä mutta vaan ahdas.
Iltapuolesta ajelen S.joelle ja meen Ilonaan sinne kutsuvieras härpätelmään. Voipi olla että meen Kirsin kämpille yöks niin saa muutaman juoda jos sieltä sattuu drinkkilippuja saamaan.. Jos S.joella yötä oon niin luultavasti oon Ilonassa kumminkin tappiin asti..


Ei kommentteja: