lauantai 14. heinäkuuta 2012

Tahkiaa

Sängystä nouseminen oli tänään pikkasen hankalaa. Äitini soittoon vasta kohtuu myöhään heräsin ja puhelun aikana kun makoilin sängyssä ei tuntunut mitenkään erityisen pahalta. Mutta kun yritin puhelun jälkeen nousta.... Vartin verran sain pikkuhiljaa liikettä jalkaan/ lantioon lisätä ennenkuin tohdin ylösnousua ees yrittää. Ilman kyynärsauvoja en ois päässy sängystä ylös mutta niiden avulla pääsin. Kyllä nyt rupiaa oleen hiukan parempi olo kun ylösnoustessa sillä alaselkään on jo liikettä tullut ja luultavasti  iltapäivällä pääsee tasaisella kulkemaan iman sauvoja.. Ehkä..
Viimevuonna tää alaselän rikkoutuminen ei ois ees juuri haitannut sillä silloin en loppukesästä tehnyt juuri muuta kuin makoilin kun olin aika masentunut. Mutta nyt tuntuu että tekisin täällä vaikka mitä jos pystyisin.. Se venekkin olis ollut ens viikolla tarkotus kuntoon saada ja järveen lykätä mutta nyt en taas oo enään varma siitäkään aikataulusta. Kyllä se nyt on ulkopuolelta kunnossa vaikka sateet hidastivatkin laittoa. Mutta kun sen vielä pitäis pyöräyttää ympäri, sisälle hiukan puuosia uusia ja käsitellä sisältä puuöljyllä. Ei sillä toisaaltaan nyt oo mitään kiirusta kun en tällä selällä pääsis ees veneen kyytiin, saatikaan pystyis siellä pidempää aikaa istumaan..
Eilen ja etenkin toissapäivänä tuntui että pahin kohta ois lonkkanivelessä mutta nyt selkeästi tuntuu että alaosassa selkärankaa. Aikoinaan siinä kolarissa alaselkäkin on aika kovaa pöökiä vissiin saannut että niitä peruja tää nytkin on. Mutta hyvä kun se ei silloin ihan selkäydinhalvaantumis asteelle vaurioitunut.


Paremmalta vene aikakin ulkopuolelta näyttää mitä viikko sitte. Voi tosin olla että se tossa pönöttää pitkänkin aikaa jos mun selkä ei lähde nopeaa kuntoutumaan..

........................
Kävin äskön kattoon Halkosaaressa ja Kivitipussa ja eipä siellä nyt montaa autoa ollut. Luulenpa että niissä käyvä väki on pitkälti tänä viikonloppuna Kaustisen festareilla ja Seinäjoella tangoilla. Mutta ens viikonloppuna vois kuvitella jonkunverran Kivitipun puolella väkeä olevan kun siellä on Tulivuorirock. Eihän se entisenkaltainen tapahtuma ole mutta luultavasti sinne jonkunverran väkeä lähialueelta liukuu kun ei tässä nurkilla oo silloin muutakaan.
Mutta aah.. Nyt mun kävely on tasapuolisempaa kun se lonkka on pahana oikealta puolelta ja nyt pikkasen loukin vasemman jalan polvea.. Ei siinä muuta nyt oo kuin pistäminen tuntuu joka askeleella mutta toivotaan että pistokin häipyis yön aikana. Se pikkanen rikkoontuminen tuli siitä kun avaimet tipahti tullessa lattialle ja vasemmalle polvea lattialle polvistuin kun ei nyt oikeen muuten onnistunut. No siinä sitten horjahdin jolloin koko paino siirtyi polvelle lattiaa vasten ja pikku rutinahan kävi.. Onneks se kumminkin on kait vaan pintapuolista vikaa..



                                         

Tätä kirjoitellessa radiosta tulee Parasta ennen uusintaa eiliseltä ja siinä soi 2. maanantaita..:) Sitä Biisiä ei youtubessa ollut mutta tuo kumminkin.. Silloin kun olin teini niin bändi oli hetken silloin pinnalla ja eihän sitä tarttennu silloinkaan tosissaan ottaa. Nyt se toisaaltaan tuo muistoja ammattikoulu ajalta.. :) V..tu kun sitä on ollut tötö silloin mutta kuitenkin haluaisin palata siihen aikaan tai etenkin ikään. Lääkärithän on sanonnut mulle että onnettomuuteni vei kymmenen vuotta henkisestä iästäni mutta fyysisesti ikävä kyllä vanhenin...
Noloako, oon muuten tänä vuonna käynny kattoon Toista maanantaita livenä..:)
............................

Mulla on tysää nyt minkä huomaa siitä kun tänne nyt kirjoittelen..
Äskön aloin miettimään mikä mun oikein paikka ois... Mua on vuoden sisällä luultu useamman maalaiseks ja mulle on tultu suoraan puhumaan Englantia ja Venäjää.. Mua on veikattu Virolaiseks, Venäläiseks, Australialaiseks, Kreikkalaiseks, Turkkilaiseks ja muistaakseni Amerikaanoks.. Minua, joka ei osaa muuta kieltä kuin Suomea ja sitäkään ei viiimisenpäälle hyvin. Minua sanottiin viimeks torstaina turistiks kun olin S.joella. Juu, vain kuus vuottahan oon siellä asunnut...
Niin, Siperian koiliskolkkassa ois varmaan mun oikein paikka...:)
............................
No vedetään tänne vielä biisit jotka on mielestäni hyviä.....





Vaikka en englantia hyvin osaakkaan niin tajuan toki sanoituksen jollainmuotoa Rollareitten kappaleesta. Ja toi Tehari on lähes rouheinta Teharia mitä on....

Ei kommentteja: