tiistai 8. toukokuuta 2012

Selvää..

Juu, selvää alkaa olemaan että vanha rupian olemaan.. Heräsin tänään aamulla ennen kuutta ilman mitään erityistä syytä. Vanhat ihmisethän on monestik niitä aamuvirkkuja että kai määki rupeen pikkuhiljaa muuttuun semmoseks etten saa aamustakaan nukuttua. Parin viimeviikon aikana oon muutamankin kerran heränny aikaisin ilman eri herätystäkään. Tänään tunninverran sisällä kässehittyäni päätin lähteä aamukävelylle niikuin muutkin kunnon eläkeläiset.. Noh, autollahan lähin mutta käveleskelin sentään Kyrkösjärven takana pätkän aikaa. Ei tullut kävelystä sitä virkistymistä mitä sillä lähdin hakemaan. Takasin tullessa sain kuitenkin aika pian nukahetuks, mutten ollut sittenkään mikään virkku herättyäni. Ajoittain olen lähes aina hyvin väsynyt vaikka pitkästi kellon mukaan nukkuisinkin. Nukkumiset eivät vissiin aina ole tämmösillä päänsä poksauttaneilla yhtä levollisia mitä ehjäpäisellä.. Mutta onneks mulla on kuitenkin joskus pitkiä jaksoja jolloin tunnen itseni kohtuu levänneeksi.
Puoliltapäivin aattelin että käyn päivällä jossain syömässä sillä jos täällä ruokaa laittaisin, siis sotkisin, se asuntovälittäjä soittais saman tien että voisikohan tänne tulla tätä kämppää katsoon... Tarkotukseni oli sitten lähteä käymään syömässä buffassa missä usein muulloinkin käyn. Lähdön aikana mulle tulikin päähän että lähempäs käymään Keskisellä kun mun pitää kasvimaahankin siemeniä hakea (siemeniähän ei oo tietenkään koko S.joella:) ). Keskisen holtoaseman kohalla sitten katoin että ompa halpaa dsl:iä, käympä tankkaan lähteissä..  Tavarapuolella kävin syömässä ja kiersin pikasesti kaupan läpi ostamatta mitään, onnistuin siis. Sitten menin pihapuodista hakeen niitä siemeniä enkä sieltäkään ostannut muuta, sielläkin siis onnistuin. Siitten kävin vielä ruokapuolella ja kas, paistettujen muikkujen kohdalla kävelyni tyssäs ja läjän niitä ostin kun huomasin että mullahan on taas nälkä vaikka olin vajaa tuntia aiemmin syönnyt. Pihalla sitten päästelin ne muikut naamariin.
Eli näläntunne.. Sekin on tosiaan mulla ajoittaista, lähipäivinä oon joutunnut syödä jotain lähes jatkuvasti ja joskus on semmoisia pätkiä että iltapäivästä pitää ruveta muisteleen että oonkos mää syönnyt tänää mitään?? Makuaisti joillakin aivovammaisilla häipyy vissiin kokonaan mutta mulla se on vaan hiukan muuttunnut aiemmasta. Tätä näläntunteen heittelyä on kai joillain muillakin aivovammaisilla, tai onhan sitä varmaan monillakin ihmisillä mutta myös se asia on korostunnut av:n myötä...  Ja se muisti,,, en sitten muistannut käydä siellä tankkaamassa..
Sinänsä mulle varmaan ihan oikea paikka jos L.järvelle jossain vaiheessa palaan. L.järvelle muuttaa takaisin jonkinverran eläkeläisiä mitkä ovat työelämänsä ajan olleet jossain muualla töissä. Itseasiassa on sinne jotain vissiin muuttannut jotka eivä ole sieltä edes kotoisin. Mutta ne on vanhuuseläkeläisiä jotka sinne muuttaa, byyh... No ei siellä ihan kaikki oo eläkeläisiä, kyllä siellä aika hyvin nuorempaakin polvea pysyy jos vaan töitä lähialueilta saavat.....







Ei kommentteja: