perjantai 11. toukokuuta 2012

Sää

Säätiedotus lupas huomiseks sadetta ja lähes myrskytuulta ja toivonkin että se pitäis paikkansa. Huomenna on kesäkauden avaus lohikisat Vimpelin Kakkurinjärvellä. En oo siellä kesäkisoissa kertaakaan palkinnoille asti päässyt mutta muutaman kerran oon ollut kyllä aika lähellä. Jos huomenna aamusta on oikeen surkea keli tulee järvelle vähemmän osallistujia, tällöin voin sijoitua normaalia paremmin.:) Järvihän on kohtuu pieni ja kesäkisoissa kun väkeä sinne rannoille laitetaan saman verran mitä viimevuosina on ollut, ei monillekkaan riitä semmoista kohtaa mistä voiskaan kuvitella voittavansa. Tai toki voi kuvitella jos järveä ei hyvin tunne mutta kun potin satun aika hyvin tuntemaan putoaa innostus aika hyvin jos en haluamanikaltaiselle paikalle pääse.. Tai voin alkuun päästäkkin mutta nykyisin olen liika hellämielinen ja annan viereisten jälkeenpäin tulleiden pitää paikkaa omanaan. Pitäis kisoissa olla senverran äijä ja sanoa jos viereinen heittelee siimaansa nokan alle, että painu sää kuule v..tuun, mää olin täsä enstä... Mutta ei, luovutan liiankin helposti sitä polituttua kalamiesporukkaa kohtaan jota siellä on. Esim. viimevuonna mietin paikkani tarkasti jo aiemmin minne yritän, siihen sitten pääsinkin mutta viereeni tuli perästä mies vain muuutaman metrin päähän, luovotin/ annoin tilaa ja siirryin ennen aloitusta muutamaa kymmentä metriä eteenpäin kun siellä oli tilaa vaikka kuinka. Noh mites kävikään, paikalle missä ennen aloitusta olin tuli vielä mies ja voitti siitä sitten koko kisan. Olisinpa vaan malttannut paikoillani pysyä...
Sinänsä mulla on nyt jonkinlaiset mahdollisuudet pärjätä sillä en ole vielä tänä vuonna kesäkalastusvärkkeihin koskenutkaan. Yleensä kisoja ennen vaan laittelen värkkejä uudestaan ja uudestaan liiankin monesti, jolloin kisoissa on mukana monesti jonkinmoiset kokeiluversiot. Kisat ei ois oikea paikka ruveta mitää uusia virityksiä kokeilemaan vaan ois parempi peleta niillä vanhoilla hyviksitietämillään välineillä. Kesäkalavärkit on L.järvellä jonne kerkeän vasta iltapäivästä menemään kun mulla on täällä tänään fysioterapia. En siellä ehkä onneks kerkiä niitä hirviästi vaihdella kun osa mitä oon nyt miettinnyt on aika varmasti hyvin hukassa jossain aitan uumenissa...

Ei kommentteja: