perjantai 20. huhtikuuta 2012

Toteamus

Kyllä mulla taitaa olla suomen paras vastaavanlainen Toyota Avensis 2,2 D-4D, ainakin jos hinta ja laatu kulkevat käsikädessä.... Laskin vaan tänään kokonaishinnan mitä mulla on kuukauden kuluessa mennyt autoihin, se ei ollut mikään mieltäylentävä summa..  ..  .. Piti tässä välissä kattoa nettiautosta että paljonko oon hävinnyt, yllätyksekseni en paljoakaan kun ajatellaan varustetasoa.:) Mutta hermothan on autojen takia ollut viimeisen kuukauden aikana välistä aika koetuksella...
Nyt oon tosiaan lähiaikona ite semmosen elämäntavan puolelle liukunnut mitä en itse kovin arvosta. Asiaa joskus syksyisissä kirjoituksissa jotenkin sivusin. Tällä tavalla tarkoitan sitä että kulutetaan huvikseen enemmän mikä ois oikeesti tarpeellista, nythän oon autoihin kuluttannut enemmän mitä ois kokonaiskulut ollut jos oisin vaan Seattia korjauttannu. Rahaa ja kokonaisenergiaa menny.. Sen suhteen kuitenkin voin hyvää mieltä itselleni luoda vaikka autoihin/ autoiluun paljon lataankin eteivät muut elämäntapani ole mitään paljon luonnonvaroja kuluttavia. Eli en matkustele letokoneella mihinkään, yksi pitkä menopaluulentohan luo henkeä kohden sellaiset päästöt että sitä määrää kohden voi autoilla koko vuoden. Ruoan hussaamista mulla ei paljon tuu vaan usein lämmitän vanhoja ruokia ja etenkin L.järvellä asuessani suurikin osa ruoasta oli itse kasvattamaani/ pyytämääni. Tai jos tarkkoja ollaan niin kasvikset ja perunat on kyllä etupäässä isännän kasvattamia, muttei kumminka mitään tehotuotettuja toisella puolen maailmaa. L.järven tuvalleni mahdollisesti palaan asumaan ja koitan miten mun pää siellä talon/ pihan kunnossapitoa kestää. Kirsi ehkä myy tämän asunnon pois ostaakseen toisen jonne itse muuttaa. Yksi suurenmoinen haittapuoli mahdollisesti käyvästä asiasta kuitenkin on... Provinssirock paikka etääntyy, byyyh... : )
Kokonaisuudessaan oon valinnut sen autoilun ja autoksi en halua itselleni mitäää suuri kulutuksista/ päästöistä yksilöä. Tosin onhan ton päästöt korkeammat mitä sillä Seatilla mutta jospa sitä tarvis korjailla vähemmän niin se taas tasais asiaa. Siis jokin pieni eko hippi asuu sisälläni vaikkei sitä normaalisti juurikaan huomaa.
Ulkona sataa muutes aika pähiästi lunta.. Sehän on oikeen mukavaa tähän vuodenaikaan.

Ei kommentteja: